Základná škola Jelka

Základná škola Jelka

  • O škole
    • Dokumenty školy
  • Projekty školy
    • Projekt školského viacúčelového ihriska
  • Ochrana osobných údajov
  • Učitelia
  • Žiaci a triedy
  • Zvonenie, rozvrh hodín
  • Úspechy žiakov
  • Galéria zo školského roku 2020/2021
    • Galéria zo školského roku 2019/2020
      • Galéria zo školského roku 2018/2019
      • Galéria zo školského roku 2017/2018
      • Galéria zo školského roku 2016/2017
      • Galéria zo školského roku 2015/2016
  • Kalendár podujatí
  • Školská jedáleň
    • Jedálny lístok
  • Ponuka práce
  • Záujmové útvary
  • Kolektívna zmluva
  • Zverejňovanie zmlúv a faktúr
    • Faktúry
      • Faktúry 2021
      • Faktúry 2020
      • Faktúry 2019
      • Faktúry 2018
    • Zmluvy
      • Zmluvy 2021
      • Zmluvy 2020
      • Zmluvy 2019
      • Zmluvy 2018
  • O škole
    • Dokumenty školy
  • Projekty školy
    • Projekt školského viacúčelového ihriska
  • Ochrana osobných údajov
  • Učitelia
  • Žiaci a triedy
  • Zvonenie, rozvrh hodín
  • Úspechy žiakov
  • Galéria zo školského roku 2020/2021
    • Galéria zo školského roku 2019/2020
      • Galéria zo školského roku 2018/2019
      • Galéria zo školského roku 2017/2018
      • Galéria zo školského roku 2016/2017
      • Galéria zo školského roku 2015/2016
  • Kalendár podujatí
  • Školská jedáleň
    • Jedálny lístok
  • Ponuka práce
  • Záujmové útvary
  • Kolektívna zmluva
  • Zverejňovanie zmlúv a faktúr
    • Faktúry
      • Faktúry 2021
      • Faktúry 2020
      • Faktúry 2019
      • Faktúry 2018
    • Zmluvy
      • Zmluvy 2021
      • Zmluvy 2020
      • Zmluvy 2019
      • Zmluvy 2018

Projekty školy

Projekt „ŠIKOVNÍCI“

Základná škola v Jelke vyhrala v roku 2019 financovanie projektu s názvom „Šikovníci“.

Projekt je zameraný na rozvoj čitateľskej gramotnosti a aplikáciu nových foriem a metód vzdelávania žiakov pochádzajúcich zo sociálne znevýhodneného prostredia. Začal v septembri 2019 bude ukončený v decembri 2019.

V rámci projektu bude zakúpený nábytok do učebne prírodných vied, pomôcky (lupy, mikroskopy, plášte,…), knihy a encyklopédie na skvalitnenie vyučovacieho procesu so zameraním na chémiu, biológiu a fyziku. Podporíme interaktívnu výučbu prírodovedných predmetov a zameranie sa na rozvíjanie bádateľských zručností žiaka a dôsledné porozumenie kľúčových pojmov a javov. Okrem iného sa môžete tešiť na prezentáciu žiackych projektov na Dni vedy v ZŠ Jelka a pasovanie žiakov za čestného Šikovníka.

ŠOV

Národný projektu „Škola otvorená všetkým“

O projekte

Národný projekt Škola otvorená všetkým (ŠOV) sa realizuje vďaka podpore Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje. Národný projekt implementuje Metodicko-pedagogické centrum (MPC), organizácia priamo riadená Ministerstvom školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky.

Ciele projektu

Cieľom projektu je podporou inkluzívneho vzdelávania a skvalitnením profesijných kompetencií pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov zabezpečiť rovnaký prístup ku kvalitnému vzdelávaniu a zlepšiť výsledky a kompetencie detí a žiakov.

Projekt ŠOV nadväzuje na výsledky troch predchádzajúcich národných projektov pod taktovkou MPC (MRK, MRK2, PRINED) a jeho jedinečnosť spočíva vo vytvorení efektívneho modelu spolupráce viacerých zložiek vzdelávacieho systému: t. j. podpora a vzájomná spolupráca pedagógov a odborných zamestnancov materských a základných škôl vrátane pedagogických asistentov, odborných zamestnancov z CPPPaP, ako aj učiteľov zabezpečujúcich neformálne vzdelávanie detí predškolského veku mimo vzdelávacieho systému spolu s ich tútormi (rodičia týchto detí).

MRK

PROJEKT „VZDELÁVANÍM PEDAGOGICKÝCH ZAMESTNANCOV K INKLÚZII MARGINALIZOVANÝCH RÓMSKYCH KOMUNÍT“

Od 1. októbra 2011 implementuje Metodicko-pedagogické centrum národný projekt „Vzdelávaním pedagogických zamestnancov k inklúzii marginalizovaných rómskych komunít“, ktorý je spolufinancovaný z Európskeho sociálneho fondu v operačnom programe Vzdelávanie a je určený pre základné školy v Trnavskom, Trenčianskom, Nitrianskom, Žilinskom, Banskobystrickom, Prešovskom a Košickom samosprávnom kraji, ktoré vzdelávajú minimálne 20% žiakov pochádzajúcich zo sociálne znevýhodneného prostredia. Projekt bude trvať 40 mesiacov do 31. januára 2015.

Koordinácia a implementácia národného projektu bude zabezpečená hlavnou projektovou kanceláriou v Prešove, kde bude sídliť aj regionálna projektová kancelária a prostredníctvom regionálnej projektovej kancelárie v Banskej Bystrici.

HLAVNÝMI AKTIVITAMI PROJEKTU SÚ:

• Vzdelávanie pedagogických a odborných zamestnancov
• Podpora celodenného výchovného systému (ďalej len „CVS“)
• Technická podpora aktivít národného projektu

VZDELÁVANIE PEDAGOGICKÝCH A ODBORNÝCH ZAMESTNANCOV

Vzdelávanie PZ a OZ bude počas nasledujúcich mesiacov prebiehať na základe analýzy vzdelávacích potrieb. Expertné skupiny, pozostávajúce z pedagógov s dlhoročnými skúsenosťami s prácou so žiakmi z MRK, vytvoria 12 programov kontinuálneho vzdelávania a minimálne 40 učebných zdrojov, vydávaných aj v rómskom jazyku. Pre trvalejšiu podporu a dlhodobú udržateľnosť NP sa plánuje tvorba a implementácia dištančnej formy vzdelávania, teda e-vzdelávania, pre potreby programov
kontinuálneho vzdelávania.

PODPORA CELODENNÉHO VÝCHOVNÉHO SYSTÉMU (ĎALEJ LEN „CVS“)

CVS umožní účinný rozvoj žiakov z MRK aj mimo vyučovania, vrátane voľno časovej starostlivosti.

CVS poskytne možnosť doplnenia základného vzdelania v rámci špecifického vzdelávacieho programu pre žiakov, ktorí neukončili ZŠ.

Novovytvorené učebné materiály zatraktívnia vzdelávanie žiakom z MRK.
V rámci CVS prebehnú 3 osvetové programy, do ktorých sa zapoja rodičia žiakov z MRK.

TECHNICKÁ PODPORA AKTIVÍT NÁRODNÉHO PROJEKTU

Každá zapojená ZŠ dostane 2 interaktívne systémy.

Každá ZŠ dostane 1 didaktický balíček v hodnote 10 000 eur podľa vlastného výberu z predloženého katalógu spracovaného na základe analýzy potrieb ZŠ.

Každá ZŠ získa balíček školiaceho materiálu a potrieb v hodnote 1000 eur.

Cieľom projektu je prostredníctvom vzdelávania pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov zlepšiť vzdelanostnú úroveň osôb z marginalizovaných rómskych komunít a tým vytvoriť potrebné kompetencie pre ich ďalšie vzdelávanie a úspešnú adaptáciu pre potreby trhu práce. Špecifickým cieľom projektu je skvalitniť profesijné kompetencie pedagogických zamestnancov
a odborných zamestnancov, podieľajúcich sa na edukácii žiakov pochádzajúcich z marginalizovaných rómskych komunít. (www.mpc-edu.sk)

 


 

Recyklohry

Naša škola sa zapojila do školského recyklačného programu Recyklohry, ktorý vznikol v decembri 2010 so zámerom podporiť enviromentálnu výchovu žiakov.

Program usporadúva spoločnosť ASEKOL SK, ktorá zaisťuje zber a recykláciu elektrozariadení, ktoré už doslúžili. Projekt je určený všetkým MŠ, ZŠ aj SŠ na Slovensku a účasť v ňom je celkom bezplatná.
Zdarma je aj dodanie zberných nádob na vyslúžile drobné elektrozariadenia a tiež následný odvoz po ich naplnení.

Cieľom projektu je zvýšiť povedomie o triedení odpadov u mladej generácie, a tiež zaistiť recykláciu drobných elektrozariadení v čo najväčšej miere.

Žiaci našej školy sa v rámci projektu môžu zapojiť tiež do zábavných hier, výtvarných a literárnych súťaží, či fotografických úloh a kvízov z oblasti triedenia a recyklácie odpadov, ktoré bude organizátor projektu zadávať.
Za nazbierané drobné elektrozariadenia a splnené úlohy získa naša škola body, za ktoré žiakom budeme môcť obstarať rôzne učebné pomôcky, hry aj vybavenie pre voľný čas. Katalóg odmien a ďalšie informácie o projekte sú vám k dispozícii na www.recyklohry.sk.

Rodičia, aj vy sa môžete do Recyklohier zapojiť. Ak máte doma vyradené drobné elektrospotrebiče, venujte ich svojím deťom. Zaistíte tak ich recykláciu a svojim deťom pomôžete získať nielen body na nákup odmien, ale predovšetkým zlepšiť ich vzťah k životnému prostrediu.

ĎAKUJEME…

 


 

Projekt „Správaj sa normálne “

Projekt Správaj sa normálne je realizovaný v spolupráci s Policajným zborom SR OO Galanta, už od roku 2006. Projekt je venovaný žiakom piatych ročníkov, kde pomocou prednášok pomáhame žiakom uvedomiť si normy správania a prvé životné hodnoty vo veku, kedy začínajú experimentovať so svojim životom.

 


 

KomPrax

Národné projekty spolufinancované z prostriedkov operačného programu Vzdelávanie

Národný projekt KomPrax – Kompetencie pre prax realizuje od 3.1.2011 IUVENTA – Slovenský inštitút mládeže a je zameraný na podporu kvality práce s mládežou prostredníctvom neformálneho vzdelávania. Neformálne vzdelávanie dopĺňa formálne
vzdelávanie, ktoré prebieha vo formálnom vyučovacom procese, a pôsobí najmä na rozvoj zručností, schopností a postojov.

Projekt KomPrax je podporený z Európskeho sociálneho fondu, Operačný program Vzdelávanie.

Národný projekt prostredníctvom neformálneho vzdelávania umožňuje mladým aktívnym ľuďom nadobudnúť kompetencie dôležité pre ich budúceho zamestnávateľa ako aj pre ich život v spoločnosti. Umožňuje im prevziať zodpovednosť za prostredie v ktorom žijú, reagovať na potreby vo svojom okolí, zorganizovať malý projekt a vďaka tomu si overiť svoje kompetencie aj v praxi. Vďaka pozitívnej skúsenosti zároveň národný projekt motivuje mladých ľudí ďalej na sebe pracovať a tým si rozvíjať najmä sociálno-osobnostné zručnosti (tzv. soft-skills), ktoré sú kľúčové pre úspešné uplatnenie sa v praxi.

Súčasťou projektu je aj budovanie partnerstiev so zamestnávateľmi a inštitúciami formálneho vzdelávania, ktoré vytvoria platformu na spoluprácu medzi jednotlivými organizáciami a inštitúciami a prispejú k uznávaniu prínosu neformálneho vzdelávania v oblasti práce s mládežou. Práca s mládežou je cieľavedomá činnosť, ktorá reaguje na potreby mladých ľudí a vedie k pozitívnemu rozvoju ich osobnosti. Je založená na princípe dobrovoľnej účasti mládeže, partnerského prístupu a vzájomného rešpektu. Jej úlohou je prispievať k zrelosti, nachádzaniu životného smerovania a sebapoznania jednotlivca aj skupiny. Realizujú ju pracovníci odborne pripravovaní na túto činnosť.“ Takto definuje prácu s mládežou nová Stratégia SR pre mládež na roky 2014 – 2020 a jej podpora a rozvoj je jednou z kľúčových oblastí ktorej sa IUVENTA – Slovenský inštitút mládeže venuje.

IUVENTA – Slovenský inštitút mládeže je štátna inštitúcia, priamo riadená Ministerstvom školstva, vedy, výskumu a športu SR. Predmetom jej činnosti je práca s mládežou mimo školy a rodiny a mládežnícka politika na Slovensku aj mimo neho. Cieľom aktivít je implementácia štátnej politiky voči deťom a mládeži.

Národný projekt KomPrax – Kompetencie pre prax realizuje od 3.1.2011 IUVENTA – Slovenský inštitút mládeže a je zameraný na podporu kvality práce s mládežou prostredníctvom neformálneho vzdelávania. Neformálne vzdelávanie dopĺňa formálne
vzdelávanie, ktoré prebieha vo formálnom vyučovacom procese, a pôsobí najmä na rozvoj zručností, schopností a postojov.

 


 

Národný projekt „Podpora profesijnej orientácie žiakov základnej školy na odborné vzdelávanie a prípravu prostredníctvom rozvoja polytechnickej výchovy zameranej na rozvoj pracovných zručností a práca s talentami.“

súbor na stiahnutie v PDF

 


 

Moderné vzdelávanie pre vedomostnú spoločnosť

Projekt je spolufinancovaný zo zdrojov EÚ
ITMS: 26130230025

VUDPAP

O projekte

Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie v Bratislave začal dňa 19.3.2013 pod záštitou Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky oficiálne realizovať národný projekt: Komplexný poradenský systém prevencie a ovplyvňovania sociálno-patologických javov v školskom prostredí. Riešenie národného projektu je naplánované na 33,5 mesiacov od priameho vyzvania (17/01/2013 – 31/10/2015).

Miestom uskutočňovania národného projektu je Trnavský kraj, Trenčiansky kraj, Nitriansky kraj, Žilinský kraj, Banskobystrický kraj, Prešovský kraj a Košický kraj.

Cieľovými skupinami národného projektu sú žiaci základných škôl so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, psychológovia, špeciálni pedagógovia, výchovní poradcovia pracujúci v základných školách a v zariadeniach výchovného poradenstva a prevencie, vybraní rodičia a zamestnanci verejnej a štátnej správy.

Prioritným zameraním národného projektu je zvýšenie zamestnateľnosti a efektívna príprava žiakov základných škôl so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami (ďalej “ŠVVP”) pre trh práce, prevencia pred nezamestnanosťou podporou kariérového poradenstva v zmysle programového vyhlásenia vlády.

Hlavné ciele:

  • Zefektívniť systém výchovného poradenstva a prevencie (ďalej „VPaP“) – modernizovať pracovné podmienky, inovovať metodologické nástroje, metodiky, poradenské metódy, ďalším vzdelávaním zamestnancov systému VPaP s osobitným zreteľom na ich prácu so žiakmi so ŠVVP
  • Digitalizovať prostredie a diagnostické nástroje využívané v systéme VPaP
  • Inovovať, aktualizovať (reštandardizovať) psychodiagnostické nástroje, metodiky,testy, inovovať poradenské metódy a sprístupniť ich pre všetkých zamestnancov systému VPaP
  • Skvalitniť interdisciplinárnu spoluprácu v rámci systému VPaP
  • Zefektívniť prípravu žiakov ZŠ so ŠVVP pre trh práce, uľahčiť ich sociálnu inklúziu, zvýšiť ich zamestnateľnosť, zníž pravdepodobnosť marginalizácie na trhu práce – čo predstavuje preventívny prístup pred možnou nezamestnanosťou, osobitne pred dlhodobou nezamestnanosťou

Cieľové skupiny

  • 1300 výchovných poradcov, učiteľov zo ZŠ
  • 10000 žiakov základných škôl so ŠVVP (s poruchami správania, s poruchami učenia, so zdravotným znevýhodnením, zo sociálne znevýhodneného prostredia)
  • 300 psychológov a 300 špeciálnych pedagógov zo systému VPaP
  • 500 rodičov
  • 14 zamestnancov verejnej správy a samosprávy
  • 100-členná Expertná skupina (zložená z vybraných psychológov, špeciálnych pedagógov a výchovných  poradcov zo škôl a zariadení VPaP, expertov z VÚDPaP, vysokých škôl, orgánov štátnej správya samosprávy)

 

Prínos národného projektu a jeho udržateľnosť

Metodické inovácie, moderné metodologické nástroje, nové učebné a informačné zdroje a v neposlednom rade zvýšená kvalifikácia poradenských pracovníkov budú dlhodobo využiteľné vo verejnom záujme – v efektívnom výchovnom poradenstve a prevencii určenej žiakom so ŠVVP a ich rodičom.

Implementáciou psychodiagnostických metodík, testov do digitálneho prostredia a ich odborným používaním sa výrazne zvýšia digitálne kompetencie cieľovej skupiny. Digitalizácia psychodiagnostických metodík, testov významne pozitívne prispeje k trvalej udržateľnosti kvality poradenského systému v SR – natrvalo skvalitní proces diagnostiky a zefektívni poradenskú intervenciu.

V rámci národného projektu a po jeho ukončení počítame so zvýšením efektivity poradenskej činnosti systému VPaP, ktorý je kľúčovým nástrojom sociálnej inklúzie žiakov so ŠVVP, vrátane ich optimálneho začlenenia sa do sveta práce.

Hľadať

Čo plánujeme?

<< mar 2021 >>
PoUtStŠtPiSoNe
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

Kontakt

Adresa
Školská 399/1
925 23 Jelka

tel.:  031 / 7876104
e-mail:  info@zsjelka.sk

Mapa
kliknite pre zobrazenie mapy

Hrdo poháňa WordPress | Téma: NEBlue od NEThemes.